Ge kunden det lilla extra

Det kostar mer att hitta nya kunder än att behålla de gamla. Att få lojala kunder kräver dock att de är nöjda mer er och det ni erbjuder vare sig det är tjänster eller produkter. Det betyder inte att allting måste gå felfritt, lojalitet innefattar att kunder stannar genom vått och torrt. Hur kan ni komma dit?

En bonus i tillvaron

De som erbjuder sina kunder något extra utan att kräva något tillbaka, har stor chans att få behålla sina kunder och få fler köp. Onlinecasinos har arbetat med detta under många år. Hos dem kan kunden alltid få bonusar och erbjudanden för att få spela lite mer eller få en fördel i spelen. De har gratisrundor utan några krav där kunden behåller sina vinster utan att betala något! Så klart finns det lika stor risk att de inte vinner alls. För ett casinoföretag är det inga problem om några av deras kunder vinner utan att spendera pengar. Som företag måste du alltid väga förluster mot vinster, om ni ger bort något och väcker stor uppmärksamhet, har ni råd att hålla ert avtal till kunderna?

Expertis

Det kan också vara er tjänst eller produkt i sig som är det lilla extra. Om ni kan ta fram något som klår era konkurrenters alternativ ska detta framföras tydligt. Du kan använda dig av objektiva testpaneler och recensioner för att lyfta fram varför ni är bäst. Kan ni visa på expertis som få besitter är det ännu bättre. Många företag försöker göra alla till lags och sprider sig mycket tunt. Ni kan gå mot strömmen och visa upp era specialistområden och arbeta enbart inom dem. Det är lättare att göra kunden nöjd när ni är säker på att alla inom företaget kan genomföra arbetsuppgiften eller att alla produkter är förstklassiga.

Kundtjänst

Att ta hand om kunden handlar i grund och botten om kundvård. Hur bemöter ni kunderna och hur underlättar ni för kunderna att köpa era produkter eller tjänster? Sluta aldrig utvärdera er kundtjänst, det är bästa sättet för att bli bättre. Även en vresig kund kan bli nöjd och rekommendera er om konversationen sköts snyggt och på rätt sätt.